DRACI.NET KITECENTRUM.CZ AIKON s.r.o.

Kategorie: AKCE , INFORMACE O DRACÍCH

Předváděcí akce pro Labyrint Brno

Předváděcí akce s ukázkou stavby draků a jejich létáním pro neslyšící děti ze střediska Labyrint Brno.

Paní Burianová a pan Zvonek ze sdružení LABYRINT Brno, které se věnuje neslyšícím dětem, nás požádali o ukázku létání s draky. Dohodli jsme se, že to provedeme na jejich víkendové akci ve středisku ekologické výchovy Chaloupky, kde si děti měli jeden den zkoušet stavět vlastní draky.

V sobotu 23.9.2006 jsme vyrazili na Chaloupky u Okříšek. V učebně byl nachystán notebook, projektor, plátno a tabule na zápis nových a pro děti neznámých slov. Protože děti neslyší, byla přítomna také tlumočnice do znakového jazyka. Na začátku jsme dětem představili naši firmu a čím se zabývá a předvedli videa s ukázkami powerkitingu a létání s řiditelnými akrobatickými draky. Popovídali jsme o historii, typech a konstrukci draků. Dětem jsme zapůjčili katalogy různých firem, aby si mohli prohlédnout různé typy draků. Na závěr jsme dětem předvedli, jak si postavit jednoduchého draka z listu papíru. Děti si to s nadšením vyzkoušely a létaly s draky po místnosti.

Protože děti byly nedočkavé na skutečné draky, přednáška byla ukončena a vyrazili jsme na blízkou louku. Počasí nám přálo. Sluníčko hřálo a vítr foukal tak akorát ;-) Nachystali jsme několik řiditelných akrobatických draků a menších tažných powerkitingových draků a také travní lyže a buggynu. Protože děti byly šikovné, za chvíli se draci vznášeli, létali a proplétali vzduchem. Největší úspěch měli draci pro powerkiting. Děti je nechtěli dát z rukou a někdy byl problém, aby se dostalo na všechny.

Labirint Brno - předváděcí akce

Zápisy dětí o akci

od Elišky Martiny:

Jsme neslyšící žáci ze speciální školy pro neslyšící v Brně. Pracujeme v projektu "E-learning pro sluchově postižené žáky". Jmenujeme se Lišáci, protože náš projekt má název také ELIŠKA - www.eliska.cz. Skupina Elišáků s panem učitelem a vedoucími byla na víkendovém pobytu na Chaloupkách u Okříšek. Byla tam pěkná příroda. Učili jsme se vyrábět létající draky. Vyrobili jsme si každý svého draka, a pak jsme je zkoušeli pouštět. Namalovali jsme draky fixami, každý ho chtěl mít nejkrásnějšího. Byla totiž vyhlášena soutěž o nejhezčího draka. Vyhrála Věra, protože její drak nejlépe létal a byl pěkně namalovaný a dobře udělaný. Foukal silný vítr a tak se stalo, že se někomu drak roztrhal. To byla velká škoda! Byl tam také pan Valenta, který má draky jako koníček. On nám půjčil různé kupované draky. Někteří byli podobný jako rogalo. Jiní jako padák. Někteří draci táhli bugynu, a také pána na lyžích na trávu. Draci měli velkou sílu. No a nejlepší na létání byl asi ten koupený drak. Každý si odvezl svého vyrobeného draka domů na památku. Budu si pouštět draka u nás na vesnici. Také jsme na Chaloupkách hráli různé hry. Povídali jsme si o úkolech (o práci na počítači) a večer jsme se dívali na film - DVD (promítalo se to na plátno). Promítali jsme si také ukázky pouštění draků, které přivezl pan Valenta, z kurzu snowkitingu, snowboardu, atd. Byli jsme i na půdě, kde jsem si přečetli nějaké příběhy - pohádky a o tom jsme si povídali a hráli k tomu různé hry. Třeba jsme si na papír malovali střídavě obličej každého z nás. Pak jsme obrázky pověsili na provázek na půdě. Líbilo se mi pouštění draků i pěkná příroda. Těšíme se na další společný výlet!

Ahoj Eliška Martina

od Jany Ratajské

Jeli tam Já, Věra, Tomáš, Katka, Veronika, Anička, Martin P., Martin Ž., Aleš, Martina, Marek a René. Vedoucí byly Bára, Helena B., Alexandr Z. V pátku po vyučování jsme měli sraz na hlavní nádraží. A Jeli jsme vlakem. Cesta trvala asi hodinu a 15 minut. Vystoupli jsme na Třebíče. Tam čekal náš učitel Zvonek. Měli jet autobusem. Ale nepřijde. Tak naštěstí náš učitel vzal svůj auto. Tak jsme tam dali zavazadlo. A sedli se tam každé tri děti. pak tam a zpět. Pak sedli další tri děti. Ostatní jsme šli pesky až zvonek přijde pro mě. Už jsme na Chatě Chaloupce. Je tam moc pěkné. Tak jsme vzali svoje zavazadlo na pokoje. Pokoj je velké. Má 8 postele. Pak jsme šli podívat na domácí zvířaty. Tam je pes, králík, králíče, kachna, kačer, kachně, beran, ovce, husa, morče, slepice. Nejvíc jsme hladili králíče. Je tak hezké. Pán nás vyprávěl různé věci. Například má solárium, atd. Pak jsme šli večeřet. Po večeři Zvonek nás vyprávěl o webové stránky Eliška. jak přihlásit, atd. Pak jsme vybrali DVD. Vybrali jsme DVD Maska junior. Dívali jsme do konce filmu. Film byly moc pěkné. A šli jsme spát. Druhý den. V dopoledne jsme hráli hru. Po oběde přišli dva páni. Vyprávěl o draku. Pak jsme šli na louku pouštět draka. A páni má různé draky (malé, velké a dokonce vypadali jako padák) Já nejvíc líbilo ten drak které se podobá padák. Šli jsme večeřet. Pak jsme vyrobili draka. Po vyrobení draka jsme zase promítali DVD. Po promítaní jsme šli spát. Třetí den. Ráno jsme pokročovali výrobu drak (část). Pak jsme zkusili pouštět drak. Nešlo to. Tak jsme nechali a šli obědovat. Po oběde jsme sbalili věci a dali na autě. Hráli jsme hru Ameriku. Pak jsme sedli do auto a jeli na nádraží Třebíč. Jsme čekali na Vlak. Vlak už přijel. A jeli jsme Do Brna a pak domů. Hurá. Líbilo se mi program.

napsala Jana Ratajská

Labirint Brno - předváděcí akce

Doporučte: icon email Pošli článek Linkuj Jaggni to ! Přidej na topčlánky.cz Pridat.eu pridej.cz pošli na vybrali.sme.sk